Bir tatlı ve Bir Acı

Author: LUGAS // Category:
Tam da ayva mevsimindeyken yapılması gereken nefis bir tatlı.Meyve ile yapılan tatlılar,yağ un,süt barındırmadığından çok daha az kalori alarak tatlı krizlerimizi atlatmamıza yardımcı oluyorlar.Tabii siz de benim gibi dayanamayıp bu masum tatlıyı sıcak çikolata ile servis yaparak,çok daha cazip bir hale getirmezseniz.Buzdolabından çıkmış soğuk ve hafif ekşimsi tatlının üzerine sıcak çikolata çok yakıştı doğrusu.Ben ayva tatlısı yaparken o güzellik veren kırmızı renk için gıda boyası kullanmıyorum.Hem renk alması hemde altında kalan suyunun özleşip jelleşmesi ve ayvanın da nefis bir tad almasını sağlamak için sadece kabuklarını ve çekirdeklerini çekirdekyatağı ile beraber ayvaların altına doğru yerleştirip beraber en minik ve çok kısık ateşte 2-2.5 saat kadar pişirmek yeterli.Şekerini her yarım ayva için bir yemekkaşığı olarak kullandım çok tatlı olmasını istemediğim için.Ayvaları ikiye bölüp ortalarına şekeri doldurdum.En son 5-6 adet karanfil ekledim ve 1 bardak su gezdirip kapağını kapatarak kaynayınca en minik ocağa alıp altını kıstım.Arasıra suyunu kontrol ederek,tencerenin dibinde 1 parmak kadar su kalıp jel kıvamı alınca kapadım ve kendi tenceresinde soğutup servis tabağına aldım.Kalan suyunuda üstüne gezdirerek parlaklık almasına yardımcı oldum.
Bir tatlı tarif verdikten sonra bu güzel ve acı lezzet ile veda edelim.Geçtiğimiz haftalarda Antalya'dan gelen misafirimiz bizler için hazırladı bu nefis çiğköfteyi.Lezzet ile yoğurması dışında itina ile tabağa yerleştirmesi görülmeye değerdi doğrusu.''Ben asla böyle dizemem''diyerek beğenilerimizi de dile getirmeden duramadık.Tarifi yok,ama herkesin kendince bir çiğköfte tarifi vardır diye düşünüyorum.

0 Responses to "Bir tatlı ve Bir Acı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...