bebek karnıyarıklar

Author: LUGAS // Category:
Geçen haftadan beri çok üzüntülüydüm onca emek ve de yemek nasıl ya? nasıl yani ?
Sadece benimki değil müdavimi olduğum çoğu blogu öyle kapalı görünce içim sızladı.. Sanki sokaklar boşalmış, in cin top oynuyo, böyle ortalıkta dikenli toplar uçuşuyoo :D falan.. fena oldum.. çık..çık..çık

Dün bi baktım bloglar şartlı tahliyeyle salıverilmiş. Allaaaahh :))) Sokaktan geçenleri çevirip halay çekesim at, deve falan kesesim geldi.

Allah razı olsun mu desek bi daha olmasın mı? bilemiyorum..
Yasağın kalkmayacağını düşünerek blogcudan yeni blog bile oluşturmuştum, gerçi kendimi mülteci gibi hissetmeme neden oldu.
Blogun içinde öyle bakındım durdum.. bi türlü tarif ekleyemedim.
Zaten eklemeye çalışsamda beceremedim ne nerde?
bu blogcu karışıkmış biraz hımm..
ama ben bulana kadar blogum açılmıştı bile.. :D
Gözümüz aydın olsun bakalım..





Tamam neyyse, nerde kalmıştık.. bebek karnıyarıklar ama gerçekten bebek yaa.. Resimdeki çay kaşığı orantıyı siz kurun artık!

Kütür kütür, minnacık. Bi kaşığa üç beş tanesi rahat sığar o derece. ( mantı hesabı)

Ve ben hunharca yardım onları çay kaşığıyla içlerini doldurdum. Koca bir torba minik patlıcandan bir tepsi karnıyarık çıktı.

Ama ben artık normal patlıcanlarla karnıyarık yapamamkii.. Bunlar çok nefis oldular.. Vallahii..


Şimdi tarifi versem nasıl vericem gerçi düşünüyorum çünkü benim yaptığım harcın yarısı arttı. ee patlıcanlarıda tartıp almadık bahçe mahsülüydü.

hımm nasıl yapsakki!?

Artık göz kararı anlatıyorum mesuliyet kabul edemiycem, baştan söyledim bak! (Artan içi benim gibi buzluğa atın).



malzemeler:

1 kg minik patlıcan diyelim

250 gr. kıyma

1 büyük boy soğan

1 sivri biber

2 olgun domates

tuz, k.biber

sıvı yağ


Patlıcanları alacalı soyup bıçakla karınlarını yararak, tavada kısık ateşte az yağla, yumuşayana kadar (arada döndürerek) kızartıyoruz.

Fırın tepsisine asker gibi dirsek teması diziyoruz.

Domatesi, biberi,sarımsakları ve soğanı minik minik doğruyoruz patlıcanlara yakışacak kadar minik olsunlar. ;)
İç harc için tencereye biraz sıvıyağa, sırasıyla önce kıymayı atıp arkasından doğranmış soğan, biber ve en son domatesle sarımsakları atıp, çok kuru görünüyorsa az da su ekleyip, hafif pişiriyoruz.
Sonra yarık karınlı palıcanların içine itinayla dolduruyoruz. 200 derece fırına sürüyoruz. yumuşak fakat dağılmayacak kıvama gelince çıkartıp sıcak servis yapıyoruz. Afiyet olsun..

0 Responses to "bebek karnıyarıklar"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...