41 Kere Masallah! Ve 23 Nisan...

Author: LUGAS // Category:
Birkac gundur siparisini verdigim seker hamuru susleme aletlerinin ve birkac kurabiye kalibinin gelmesini bekliyordum. Cok sabirsiz biriyimdir. O yuzden netten alisveris yapmayi hic sevmem, gidip almaliyim, cantama katip gelmeliyim... Kucuk yerde yasamanin dezavantajlari bunlar... Bakarak, eline alip tartarak alisveris yapmak varken maalesef online alisveris yapmak zorunda kaliyorum.


Seker hamuru susleme malzemeleri guzel, istedigim gibi cikti. Ama kurabiye kaliplarinin bazilarini gorunce cok sasirdim. Neresine hamur yapistirip neresini susleyecegim ki ? Bit kadar, ufacik :) Mini yaziyordu ama kenarinda 3 cm yaziyordu, enine boyuna 3 cm sanip yanildim. Bir de ne kadar ucuz diye sevinmis, hatta buyuk kalip sayisini azaltip minileri artirmistim. Esim kaliplari gorunce biraz hayal kirikligi yasadigimi farketti. Hatta ortaya yem atti ama yemedim...

Dil bilmeden online alisveris yapiyorsun diye tefe koyardi beni...


Ilk seker hamurlu kurabiye denemesini de yapmis oldum. Kurabiye tarifini Pasta`nbul Didem arkadasimizdan aldim. Cok begendim tarifi. Butun sitelerde ayni tarif var yaklasik olarak, cesitli aromalarla farkli tadlar elde edilebilir. Ben zencefilli yaptim...


Bazi kurabiyelere nazar boncugu taktim ve Nazar Etkinligi`ne gonderdim.


Bazi kurabiyelere ise cesitli sekiller vererek pasamin anaokuluna goturdum. Sabah sabah cocuklarin (ozellikle sunger bobu gorduklerinde) sevincten gozleri parladi. Daha ben siniftan cikmadan kurabiye kutusu bosalmisti bile...

Boylelikle bende kendi olanaklarimla sinifta bulunan dunya cocuklarinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Cocuk Bayramini kutlamis oldum.

Cocuklarimiza nasil bir dunya biraktigimizda ortada. Son 30 yilda dunyayi ne hale getirdik. Uzmanlar ekranlarda hergun alarm verdigi halde biz napiyoruz. En yakin mesafeye dahi araba ile gidip dunyayi biraz daha kirletiyoruz. Ozellikle gelismis ulkeler bu kirlenmeye ortaklik etmekte...

Dunya kitlik tehlikesi ile karsi karsiya. Tum dunyada un, pirinc gibi temel gida maddeleri fiyatinda buyuk artislar var ve bu da dunyada gelecek sene 100 milyon kisinin daha aclik ile karsi karsiya kalacaginin isareti.

Dunya hizla collesmekte... Istanbul`dan Urfa`ya yaptigimiz yolculukta ne yazik ki Toroslar disinda pek yesillik gormedik. Tahil ambari konumundaki Ic Anadolu ise kurakliktan en cok nasibini alan bolgemiz. Maalesef kilometrelerce gidiyorsun kuru ottan baska sey yok :(

Issizlik hizla artiyor. Universite bitirmis genclere yeni is olanaklari saglanmiyor. Okullar yetersiz, hastaneler yetersiz, butun sosyal kurumlar yetersiz...Bunun yaninda nufusumuz da yetersizmis ki, cogalin deniyor... Ben bunu anlamiyorum, anlayan varsa bana anlatsin :)

Iyi seyler yok mu peki ? Var elbette... Yeni Sosyal Guvenlik Yasasi!...

Eger ailenin seni bebekken sigorta ettirebilecek parasi varsa gerisini bosver.... Diger insanlardan daha erken emekli olabilirsin...







Eeee. cocuk bayrami olurda ben cocuklarimi buraya koymazmiyim :) Sonradan aklima geldi ve hemen ekledim. Kizim daha bugun sabah emeklerken, tazecik foto :) Pasam da gecen gun pasta kremasi yaparken bana yardim ediyordu :)




0 Responses to "41 Kere Masallah! Ve 23 Nisan..."

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...